نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1329
-
الف
+

نمایش فرهنگی محصلین افغانستان در روسیه برگزار شد

نمایش فرهنگی محصلین افغانستان در روسیه با اشتراک کشورهای مختلف برگزار شد.

در دانشگاه دوستی خلق های شهر مسکو همه ساله جشنواره بين المللی فرهنگی کشورهای مختلف جهان برگزار میگردد.

به گزارش آی فیلم2، محصلین خارجی دراین جشنواره فرصت دارند تا با استفاده از امکانات دانشگاهی داشته هايى را که نمايندگى از فرهنگ، عنعنات و تاريخ کشور شان مى کند، به نمايش بگذارند.

امسال هم مثل همیشه دراین جشنواره اتحادیه محصلین افغانستانی ها، اشتراک نمودند و داشته های فرهنگی خویش را به نمایش گذاشتند. پوستر های بزرگ از بناهای تاریخی و فرهنگی شخصیت های تاریخی،فرهنگی و ادبی و شعرا، قهرمانان کشور، نمونه های از خطاطی ،صنایع دستی،همه به زیبایی نمایش افزوده بودند.

 تابلو های خطاطی که برای علاقه مندان اهدا میشد،نیز توجه خیلی ها را جلب میکرد.، موسیقی ، رقص ملی ، صنایع دستی ، معابد تاریخی وغیره توسط محصلین افغانستانی به بازدید کنندگان کشور های مختلف جهان تشریح میگردید.

دراین جشنواره غرفه فرهنگی مربوط به افغانستان از مزدحم ترین غرفه های جشنواره به شمار میرفت.  یک تعداد از محصلین افغانستانی با لباس های ملی شان که نماینده گی از رسم و رواج اقوام مختلف کشور میکرد ملبس بودند و اکثریت بازدید کنندگان تقاضا داشتند که با محصلین افغانستانی،عکسهای یادگاری بگیرند.

اسپوتنیک نوشت: در ختم جشنواره موسیقی افغانستانی نیز توسط یکی از محصلین نواخته شد که سخت مورد توجه و تشویق بازدید کنندگان قرار گرفت.

ن ذ

نظر شما
ارسال نظر